Spaces Amsterdam

Herengracht 124-128

1015 BT


Spaces Den Haag Zuid Hollandlaan 7

2596 AL Den Haag.

“Radioreclame geeft minder grote merken de mogelijkheid om tussen ‘grote’ merken te adverteren, waardoor de luisteraar uw merk ook als ‘groot’ ervaart”.

Wat kost het uitzenden

van een radiospot?

Dat hangt af van het aantal luisteraars van de zender die u inzet. En natuurlijk het aantal spots per dag en hoe lang de campagne loopt. Hieronder een rekenvoorbeeld wat de zenders rekenen voor het uitzenden van uw spot. Voor elk budget is het mogelijk radioreclame te maken. Met 3 euro per duizend luisteraars is radio nog steeds de voordeligste manier om uw doelgroep te bereiken. Radioheads helpt u graag met het voordeliger inkopen van radio zendtijd.

Radiospot maken & uitzenden.

Gaat mijn radiospot werken?

Een veel gestelde vraag aan ons is: “Gaat mijn radiospot werken? Er zijn wel degelijk ingrediënten voor een succesvolle spot. Het begint met de vraag of de boodschap onderscheidend is? In reclame taal heet dat de commerciële propositie. Is er iets dat uw product uniek maakt? Lost uw product een ‘probleem’ op waar klanten mee worstelen? Daarna kiezen we ‘hoe’ we dat gaan zeggen. De z.g. communicatie propositie. Dat is even belangrijk voor het resultaat. De oplossing: met creativiteit. Dus creativiteit is geen kunst maar een ambacht.

5 meest gemaakte fouten in een radiospot.

  1. 1. Een spot maken zonder emoties. (Beslissingen zijn 60% gevoel en 40% ratio)

  2. 2. Luisteraars het gevoel geven dat u ze iets opdringt.

  3. 3. Iets zeggen wat andere adverteerders in uw branche ook al zeggen.

  4. 4. Te veel jargon en abstracte woorden gebruiken.

  5. 5. Te veel clichés in een spot. (Goede marketing is clichés vermijden)

De exacte prijs noemen voor een radiospot blijft lastig. Want die kosten hangen af van de stem of stemmen in uw radiospot. Is dat een professionele stem of misschien wel een BN’er? Gaat u voor een enkele radiospot of een campagne met meerder spots met sound-logo? (Omdat onderzoek uitwijst dat een spot met sound-logo beter scoort). Maar goed , hieronder toch een prijsindicatie. Een simpele spot heeft u al rond de € 1000,-. Meer weten? Stuur even een mailtje dan sturen we u helemaal vrijblijvend een overzicht met de kosten. En met vrijblijvend bedoelen we dat we u niet gaan achtervolgen met mailtjes.

Wat kost het maken van een radiospot?

Altijd de juiste stem voor uw radiospot.

Vaak weten merken goed aan te geven waarin ze verschillen van hun naaste concurrenten. Maar bij het reclame maken blijven ze graag zo dicht mogelijk bij wat hun naaste concurrenten doen. Best wel raar. Want juist dat verschil moet je benadrukken. We zoeken graag de juiste stem die perfect past bij uw identiteit.

      Contact

Middelgrote zender.

           Bereik:

500.000 luisteraars

     Uitzendkosten:

   5000 € - 8.000 €

        Grote zender.

             Bereik:

2-3 miljoen luisteraars

       Uitzendkosten:

    8000 € - 15.000 €

     Kleine zender.

          Bereik:

100.000 luisteraars

    Uitzendkosten:

  1000 € - 5.000 €

Home

  Dit voorbeeld gaat uit van 1 week lang 5 radiocommercials per dag van 20 seconden uitzenden.

Wie zijn wij?

“Radioreclame geeft ‘kleine’ merken de mogelijkheid tussen ‘grote’ merken te adverteren, waardoor de luisteraar dat ‘kleine’ merk als groot ervaart”.

Home     Over ons     Radiospot maken      Radioreclame tips        Spot voorbeelden      Contact

Hoeveel klanten bereikt u per

week met een radiospot?

The most effective ads don’t sell,

but make people buy. Professor Byron Sharp

Wanneer werd er in uw omgeving iemand dol enthousiast van een gewone saaie radiospot? Of van een schreeuwerige spot? Wij zijn ze nog niet tegengekomen. Er is een verschil tussen een radiospot die wil verkopen en een radiospot die geschreven is om mensen tot actie aan te zetten. Stel, u komt op een feestje waar u nog niemand kent.

Begint u dan gelijk te schreeuwen dat ze uw product moeten kopen? Precies, dat werkt niet. Wat wel werkt is mensen op een aardige, opvallende, bijzondere of humoristische manier aanzetten iets te gaan doen. Creatieve spots werken. Saaie schreeuwerige spots niet. 

We zien onszelf graag als eenvoudig radioreclamebureau. De wereld is al gecompliceerd genoeg voor consumenten. Zaken ingewikkeld maken is makkelijk. Veel moeilijker is het om iets makkelijk te maken. Daarom kiezen wij nooit voor complexe radiospots want die worden onverbiddelijk genegeerd door consumenten. ‘Keep it simple’ , wees zuinig op uw mediabudget en kies voor een spot die aanzet tot een aankoop.

Een slimme radiospot verdient zichzelf terug.

      Contact